Din medverkan |
Samtliga boende i samfälligheten har ett ansvar för att styrelsens arbete fungerar löpande. Du som boende kommer därför med jämna mellanrum att ha en aktiv roll i styrelsearbetet. |
Styrelsen |
För föreningen ska finnas en styrelse som ska bestå av 5 ledamöter och högst 2 suppleanter. Styrelsen väljs vid ordinarie föreningsstämma. Mandattiden för ledamot är ett eller två år och för suppleant ett år. Föreningsstämman utser ordförande bland styrelsens ledamöter. I övrigt konstituerar styrelsen sig själv.
|
Protokoll |
Under alla styrelsemöten upprättas ett protokoll som ska innehålla datum, vilka som varit närvarande, beskrivning av ärendet, vilket beslut som fattats och anförda reservationer. Protokollet justeras av ordföranden eller annan ledamot som har lett sammanträdet istället för ordförande. Dessa protokoll är inte publika då de kan innehålla känslig information, dock delger styrelsen gärna information genom nyhetsbrev eller på förfrågan från dig som medlem. |
Roller |
ORDFÖRANDE
|
Information |
Om du önskar veta mer om styrelsearbetet, har frågor om samfälligheten, vill ta del av styrelseprotokoll, stadgar, riktlinjer eller andra dokument är du välkommen att kontakta styrelsen via e-post på info@krakvik.se
|